Creatief-wijze visievorming

In company | Tweedaagse groepsessie

Kijken vanuit de stip op de horizon

Een visie is de kompas van je organisatie. Als je niet weet waar je naar toe wilt, is het lastig navigeren. Het is dan ook goed om daar met enige regelmaat bij stil te staan. De stip op de horizon geeft richting en energie. Onze frisse blik van buiten verheldert deze stip. In een intercreatief proces vormen we samen vanuit de toekomst de gedroomde positie van jullie organisatie. Vanuit daar kijken we terug met welke successen, barrières en hulpbronnen deze stip bereikt zou kunnen zijn.

Wat betekent meer wijsheid en creativiteit voor de interne bedrijfsvoering en voor producten en dienstverlening van je organisatie voor de komende tien jaar? Wat verandert dit aan de communicatie? Welke waardes, uitgangspunten en modellen zijn daarin ondersteunend?

Kenmerkend voor visievorming vanuit creatieve wijsheid is de nadruk op zaken als samen realiseren, inclusief en circulair handelen, heelheid, balans, basis­vertrouwen, dialoog en verbindend communiceren, waarde sturing en ontwikkelen vanuit de toekomst.

Een creatief-wijze visie gaat uit van balans tussen de Yin en Yang energie van je organisatie, met evenredig veel aandacht voor vrouwelijke en mannelijke kwaliteiten. Gericht op het samen realiseren van dingen, waarbij we inclusief en circulair denken vanuit wij en het leven in communities voorop staat. Waarbij we handelen vanuit vertrouwen, zoeken naar ons gemeen­schap­­pelijke en de dialoog aangaan in plaats van het debat. Terwijl onze toekomst centraal staat. Hoe kunnen we onszelf en onze organisatie ontwikkelen vanuit onze eigen gewenste toekomst? Dat betekent transformatie. Waarbij we oude niet helpende belemmerende patronen achter ons laten, waarbij we heelheid en nieuw inzicht, gedrag en communicatie verwelkomen.

Resultaat

  • Jullie nieuwe stip op de horizon
  • Een kernachtig inspirerend creatief-wijs visiedocument
  • Ideeën en procesafspraken voor strategie-uitwerking
  • Inspiratie, plezier en verbinding
Creatief-wijze visievorming, In company tweedaagse training, Centrum voor Creatieve Wijsheid

Voor wie?

Deze tweedaagse groepssessie is bedoeld voor een divers inclusief team dat de lijnen bedenkt voor de organisatie. Het is fijn als dit team is opgebouwd uit zowel uitvoerders als strategen, gamechangers en managers die openstaan voor vernieuwing van de organisatie.

7 Transities: Creatieve wijsheid in actie, In company training, Centrum voor Creatieve Wijsheid

Aanpak

Voorafgaand aan de tweedaagse wordt gevraagd om maximaal één A4-tje aan te leveren met daarop jullie eerste visie ideeën als input voor de training.

Tijdens de tweedaagse maken we gebruik van bestaande en nieuw ontwikkelde methodieken. We gaan uit van een SWOT-analyse (strong points, week points, opportunity’s en threats) aangevuld met visualisaties, waar komen we vandaan, waar staan we nu, waar willen we naartoe en hoe komen we daar? We werken met verschillende, deels zelf ontwikkelde, creatief-wijze werkvormen waaronder Creatief Denken, Toekomstsprong, Succesvol Creëren Methode en Model van Wijderschap.

Humor en spel zijn belangrijk voor het creatieve proces. In deze training is daar ook zeker plaats voor.

De tijd is beperkt, tijdens deze tweedaagse ligt de focus op de visie. De verdere uitwerking in strategie kan daarna plaatsvinden. Wel worden er procesafspraken gemaakt.

Praktische informatie

  • De workshop beslaat 2 dagen van 10.00 – 17.00, inloop met koffie en thee vanaf 9.30
  • De trainers zijn Etienne Verlaat en Cor Meurs van het Centrum voor Creatieve Wijsheid. Als tegen­­polen (Cor Meurs komt uit de Communicatie en HR en is meer extravert; Etienne Verlaat komt uit de Financiën bij lokale overheden en is meer introvert) vullen ze elkaar volledig aan in hun aanpak en ideeën. Daar heeft u als klant maximaal profijt van.
  • Deze in company training vindt op locatie plaats in overleg met de opdrachtgever. Voor een inspirerende en creativiteit bevorderende trainingsomgeving zorgen wij voor tot de verbeelding sprekende informatie, modellen, afbeeldingen, boeken et cetera. Voor het werken in subgroepen zijn naast een plenaire zaal meerdere kleine ruimtes aan te bevelen.
  • De kosten voor deze in company training bedragen vanaf € 8.000 excl. BTW (inclusief voorberei­dende gesprekken en een visiedocument met procesafspraken voor strategie-uitwerking ) met 2 facilitators | adviseurs en maximaal 20 deelnemers.

Jullie nieuwe stip op de horizon
geeft richting en energie

Benieuwd wat deze tweedaagse jouw organisatie kan brengen?
Neem dan contact met ons op via info@creatievewijsheid.nl 
Of telefonisch: Cor Meurs, tel 06 36206417 of Etienne Verlaat tel 06 10888826 (appen kan ook)